persbericht – Acronis voegt Microsoft Office 365 Backup toe aan Acronis Backup 12

Met ondersteuning voor nu 16 platformen is Acronis Backup 12 de meest complete beveiligingsoplossing voor midden- en kleinbedrijf (MKB)

09 februari, 2017 – Acronis, wereldwijd marktleider op het gebied van hybride cloud databeveiliging en dataopslag, heeft Microsoft Office 365 back-up functionaliteit toegevoegd aan Acronis Backup 12, ‘s wereld snelste en meest complete back-up oplossing. Hiermee zijn bedrijven in staat om voortaan alle data, lokaal en in de cloud, met één enkele oplossing, één enkele configuratie en één enkele interface te beveiligen.

Acronis Backup 12 is uitstekend aangeslagen en liet in 2016 een gebruikstoename zien van meer dan 40%. Geheel in lijn met de Acronis’ Cloud First strategie voegt Acronis Backup 12 nieuwe Microsoft Office 365 back-up functionaliteiten toe, die sinds juli al in de Acronis Backup Cloud oplossing beschikbaar waren. Acronis heeft een sterke groei gezien wat betreft de adoptie van functionaliteit waarmee aanbieders van clouddiensten de Microsoft Office 365-omgevingen van hun klanten kunnen beveiligen.

Microsoft Office 365-diensten bieden ongekende flexibiliteit en schaalbaarheid en veranderen de manier waarop kleine bedrijven hun e-mail-infrastructuur beheren. Acronis biedt extra back-up capaciteiten, omdat met Acronis Backup 12 ook cloud workloads beveiligd kunnen worden zijn, zodat bedrijven nu volledige controle over hun beveiligde data hebben en de mogelijkheid om deze lokaal of in de cloud op te slaan, voor langdurige toegang of archivering.

“Kleine en middelgrote bedrijven maken zich zorgen over controle, over veiligheid en over de kosten. Het wordt steeds lastiger om alles te bundelen en omvattend te regelen, omdat bedrijven groeien en databeveiliging een steeds grotere klus wordt. Grip op data is een kenmerkende Acronis producteigenschap en MKB-bedrijven zullen de mogelijkheid, om uiteenlopende data te coördineren en beheren, bijzonder waarderen,” aldus Ray Boggs, vicepresident bij IDC, Small and Medium Business research.

Volgens het laatste rapport van Enterprise Strategy Group over databeveiligingsstrategieën in de cloud, is bijna driekwart van de ondervraagde bedrijven van plan om hun data in de publieke cloud op een andere locatie dan de productie-cloud-omgeving te beveiligen, omdat men zich terdege realiseert dat bij onderbreking of probleem in de cloud in potentie niet alleen de actieve gegevens, maar ook de back-ups verloren kunnen gaan. 44 procent van de respondenten gaf te kennen dat men data naar een andere cloud ging overzetten vanwege de snelheid en het gemak, en 29% verklaarde dat men er de voorkeur aan gaf een kopie van de cloud data intern op te slaan.

Microsoft Office 365 back-up
Acronis Backup 12 biedt gemakkelijke beveiliging voor Microsoft Office 365 met:

• Automatische back-up van Microsoft Office 365 e-mails, inclusief contacten, kalenders, taken en bijlagen;
  • Mogelijkheid om back-up data lokaal of in de cloud op te slaan, voor langdurige toegang of archivering;
  • Preview-, browse- en zoekmogelijkheden van de back-up inhoud;
  • Mogelijk om persoonlijke en gedeelde mailboxen te herstellen naar de originele of een alternatieve locatie;
  • Mogelijkheid om individuele items te herstellen en af te leveren via e-mail zonder de volledige back-up te herstellen;
  • Acronis Active Protection™ tegen ransomware: beschermt apparaten en data van de gebruiker door aanvallers te blokkeren en aangetaste data onmiddellijk te herstellen (beschikbaar bij de eerstvolgende update).

Ondersteuning voor VMware vSphere 6.5 en andere verbeteringen
Deze update introduceert tevens ondersteuning voor VMware vSphere 6.5 — agentloos en agentgebaseerd VM and ESXi host backup, ondersteuning van VMware CBT, Acronis Instant Recovery™, Acronis vmFlashback™, replicatie met WAN optimalisatie, en overige technische en prestatieve verbeteringen.

Volledige beveiliging van alle data
Acronis Backup 12 biedt meer beveiliging dan alleen voor Microsoft Office 365 of VMware vSphere 6.5 werklasten. De facto is Acronis Backup 12 de enige enkelvoudige oplossing die alle data beveiligt, op alle locaties en in elke omgeving. Acronis Backup 12 is ontworpen om bedrijven bij transitie naar de cloud of beheer van hun hybride cloudinfrastructuur volledige controle over hun data te laten behouden. (De complete feature set is beschikbaar op http://www.acronis.com/en-us/business/backup/).

• Alle virtuele omgevingen: superieure back-up en herstelmogelijkheden voor virtuele machines en hosts;
  • Alle cloud-omgevingen: easy back-up en herstelmogelijkheden voor Microsoft Azure VMs, Amazon EC instances en Microsoft Office 365 mailboxen;
  • Alle fysieke apparatuur: Microsoft Windows, Linux, Mac servers en werkstations, tevens iPhone, iPad en Android apparaten.
  • Alle toepassingen Microsoft Exchange, SQL Server, SharePoint, Active Directory en nog veel meer.

“Middelgrote en kleine bedrijven zijn tegenwoordig bij hun bedrijfsvoering in grote mate afhankelijk van cloudgebaseerde Microsoft-diensten. Gegevens in de cloud moeten echter beveiligd worden en beschikbaar zijn om de continuïteit van bedrijfsvoering te kunnen waarborgen. Microsoft Office 365 e-mail back-up breidt de functionaliteit van Acronis Backup 12 uit en biedt complete beveiliging van alle digitale bedrijfsgegevens” stelt Serguei Beloussov, oprichter en ceo bij Acronis.

“Wij zijn erg in onze nopjes met Acronis’ commitment aan Microsoft,” verklaart Rob Howard, managing director bij Microsoft Office 365 Ecosystem. “Door de voordelen van Acronis Backup uit te breiden naar Microsoft Office 365, helpt Acronis ons erbij om onze wederzijdse klanten van een robuuste en gemakkelijk bedienbare experience te voorzien.”

Prijsstelling en beschikbaarheid
Acronis Backup Office 365 abonnementslicenties zijn online beschikbaar en bij lokale distributeurs. De prijs per maand per mailbox begint bij €1,17 afhankelijk van de geografische locatie, omvang en abonnementsduur. Bezoek voor meer informatie http://www.acronis.com/en-us/business/backup/

Over Acronis
Met zijn back-up-, disaster recovery- en file sync & share oplossingen zet Acronis de maatstaf op het gebied van hybride cloud databeveiliging. Aangedreven door de Acronis AnyData Engine, en een klasse apart door z’n beeldtechnologie, levert Acronis gemakkelijke, complete en betaalbare databeveiliging van alle bestanden, applicaties en besturingssystemen voor elke omgeving —virtueel, fysiek, cloud en mobiel. Opgericht in 2003 beveiligt Acronis inmiddels de gegevens van meer dan 5 miljoen klanten en 500.000 bedrijven in meer dan 145 landen. Arconis producten, waarvoor al meer dan 100 patenten zijn verleend, zijn veelvuldig onderscheiden als beste product van het jaar, en wel voor een breed spectrum aan eigenschappen, waaronder migratie, cloning en replicatie. Acronis oplossingen zijn inmiddels verkrijgbaar via een wereldwijd netwerk van serviceproviders, distributeurs en cloud resellers. Bezoek voor meer informatie http://www.acronis.com/en-eu/