persbericht: Cloudian legt de basis voor verdere expansie in de regio EMEA met een demonstratiecentrum voor object storage

cloudianstorage400switch_dc-ams_400x400 Londen en Amsterdam, 12 oktober 2016 – Cloudian, Inc., de leverancier van volledig met S3 compatibele oplossingen voor object storage, kondigt vandaag de opening aan van een nieuw demonstratiecentrum in Amsterdam. Dit centrum in de bloeiende regio Zuid-Oost zal worden gehost binnen een geavanceerde faciliteit van Switch Datacenters en biedt Cloudian de mogelijkheid om lokale proof-of-concept-demonstraties te verzorgen.

De lancering van het nieuwe demonstratiecentrum is een reactie op de groeiende vraag naar volledig met S3 compatibele oplossingen voor object storage en vormt een belangrijke mijlpaal in de expansie van Cloudian binnen de regio EMEA. Dit volgt kort na de uitbreiding van zijn EMEA-team in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Jacco van Achterberg, sales director EMEA bij Cloudian: “Het democentrum voor EMEA in de faciliteit van Switch Datacenters biedt klanten van Cloudian de gelegenheid om de schaalbaarheid, het prestatievermogen en de veelzijdigheid van onze HyperStore-producten uit de eerste hand te ervaren. Met de opening van een lokale faciliteit kunnen klanten in de EU onze producten evalueren op basis van hun specifieke behoeften. Ze kunnen zich daarmee een beter beeld vormen van de mogelijkheden die onze 100 procent native S3-architectuur te bieden heeft.”

Gregor Snip, managing director bij Switch Datacenters: “Dit nieuwe demonstratiecentrum geeft blijk van ons vermogen om overal in Europa uiterst veilige faciliteiten voor colocatie met lage latency aan te bieden. We bemerken een groeiende vraag naar hoogwaardige Tier 4 datacenter-ruimte en breiden onze capaciteit fors uit om daarvan te kunnen profiteren. Uiterst schaalbare oplossingen zoals Cloudian HyperStore dragen sterk bij aan deze vraag.”

Over Cloudian
Het in Silicon Valley gevestigde Cloudian is leider in slimme Software Defined Storage (SDS)-oplossingen. Cloudian HyperStore®, het paradepaardje binnen zijn productaanbod, is een volledig met S3 compatibel storage-platform dat dienstverleners en bedrijven in staat stelt om betrouwbare, betaalbare en schaalbare hybride oplossingen voor gegevensopslag in de cloud te ontwikkelen.

Over Switch Datacenters
Switch Datacenters werd in 2011 opgericht door veteranen uit de Nederlandse internet- en hostingsector. Het is een Europese carrier-neutrale aanbieder van sterk beveiligde datacenters voor colocatie en op maat ingerichte zakelijke datacenters. Switch Datacenters levert diensten van grootzakelijke kwaliteit aan bedrijven van alle omvang, waaronder enkele grote wereldwijde spelers in de markt voor cloud computing. Raadpleeg voor meer informatie www.switchdatacenters.com.