Persbericht: Commvault en INFINIDAT brengen databescherming op petabyte-niveau naar grote ondernemingen

— Integrale oplossing voor databescherming combineert de kracht van de software van Commvault en technologie van INFINIDAT voor primaire en secundaire IT-opslag —

— Commvault en INFINIDAT bieden hun oplossing aan via het reseller-netwerk van INFINIDAT —

Utrecht –  maart 2018 – Commvault (NASDAQ: CVLT), marktleider in enterprise oplossingen voor back-ups, gegevensherstel, archivering en cloud computing, maakt vandaag bekend dat het een strategische samenwerking is aangegaan met INFINIDAT, een onafhankelijke aanbieder van oplossingen voor gegevensopslag op petabyte-niveau. Het doel is om grote ondernemingen een integrale oplossing te bieden voor hun primaire en secundaire opslagtoepassingen. De samenwerking tussen Commvault en INFINIDAT stelt hen in staat om data op locatie en in de cloud veilig te houden en meer flexibiliteit, efficiëntie en betrouwbaarheid naar hun IT-omgeving te brengen.

In het kader van deze samenwerking zullen INFINIDAT en zijn netwerk van resellers de software van Commvault aanbieden aan grote ondernemingen die worden geconfronteerd met een exponentiële gegevensgroei. Al deze data moeten ze opslaan, beheren en analyseren. Daarnaast is er sprake van een toenemende kans op beveiligingsincidenten.

INFINIDAT begon in 2014 met de verkoop van InfiniBox, het paradepaardje binnen zijn productaanbod. Recentelijk introduceerde het de Infinidat Backup Appliance. Eén InfiniBox kan meer dan 5 petabytes aan data opslaan. De appliance heeft een kleinere CO2-voetafdruk dan de meeste storage arrays op petabyte-niveau en biedt brancheleidende prestaties en betrouwbaarheid. In tegenstelling tot traditionele grootzakelijke oplossingen die kostbare flash drives gebruiken om voor prestatievermogen te zorgen, hanteert de InfiniBox een softwaregerichte aanpak. Hierbij wordt gebruikgemaakt van algoritmes voor machine learning om optimale prestaties en betrouwbaarheid uit standaard hardware te putten.

Commvault helpt bedrijven om problemen rond gegevensbeheer de baas te worden met zijn uitgebreide dataplatform, dat tevens voorziet in functionaliteit voor databescherming en snel herstel van cyberbedreigingen zoals ransomware. Het Commvault Data Platform biedt bedrijven daarnaast de flexibiliteit die nodig is voor betrouwbaar beheer van gegevens die in het datacenter, in de cloud en op mobiele apparaten zijn opgeslagen.

Grote ondernemingen kunnen de software van Commvault combineren met de storage arrays van INFINIDAT tot een integrale, sterk gedifferentieerde en geïntegreerd oplossing voor databescherming waarmee ze kunnen voldoen aan de strengste SLA’s voor back-up- en herstelprocedures.

“De combinatie van het leiderschap van INFINIDAT in krachtig presterende storage-systemen en dat van Commvault op back-upgebied maakt deze oplossing tot een krachtige propositie voor bedrijven die enorme datavolumes moeten zien te verwerken”, zegt N. Robert Hammer, de bestuursvoorzitter en CEO van Commvault. “Onze samenwerking resulteert in een integrale oplossing voor databescherming voor grote ondernemingen. Dit sluit aan op onze strategie om klanten met petabytes aan data te helpen met het transformeren van hun IT-architectuur. Hiermee breiden wij onze relatie uit met een innovatieve aanbieder van in de praktijk bewezen enterprise storage-oplossingen.”

“De samenwerking met Commvault stelt grote ondernemingen in staat om een beroep te doen op een gecombineerde oplossing voor databescherming voor moderne datacenters”, zegt Moshe Yanai, de bestuursvoorzitter en CEO van INFINIDAT. “Deze oplossing maakt een einde aan problemen rond databescherming waarmee deze organisaties worden geconfronteerd. Dit draagt bij aan ongekende prestaties, betrouwbaarheid en schaalbaarheid en maakt de tijd van IT-medewerkers vrij, zodat zij ondersteuning kunnen bieden voor de groei van de onderneming.”

Een jaar lang Commvault IntelliSnap gratis op proef

De samenwerking tussen Commvault en INFINIDAT biedt bedrijven de mogelijkheid om Commvault IntelliSnap, dat effectievere en waardevollere snapshots biedt voor databescherming en gegevensherstel, te combineren met InfiniSnap, een oplossing van INFINIDAT die direct herstel biedt, zonder tijdverlies of prestatieverlies van applicaties. InfiniSnap is volledig geïntegreerd met Commvault IntelliSnap om met geavanceerd snapshotbeheer en databescherming bij te dragen aan consistente applicatieprestaties. Dit verlaagt de kosten van back-ups van niet-productiedata.

Over het Commvault Data Platform

De elfde versie van het Commvault Data Platform biedt klanten alle functionaliteit die ze nodig hebben om waarde uit hun data te putten. Het stelt hen in staat om hun legacy technologie voor databeheer in korte tijd in te ruilen voor een moderne dataomgeving waarmee ze cruciale zakelijke inzichten kunnen opdoen en meer waarde uit hun technologische investeringen kunnen halen. Het platform van Commvault omvat brancheleidende oplossingen voor databescherming, gegevensherstel, cloud computing, virtualisatie, archivering, bestandsuitwisseling en gegevenssynchronisatie. Deze oplossingen sluiten aan op de laatste marktontwikkelingen en groeigebieden en de specifieke toepassingsscenario’s van klanten. Het Commvault Data Platform heeft een open karakter en is op standaarden gebaseerd. Bedrijven kunnen daarmee effectiever gebruikmaken van hun data, hun IT-processen optimaliseren en ruimte bieden voor innovaties van andere leveranciers.

Over INFINIDAT

INFINIDAT werd in 2011 opgericht door de storage-pionier Moshe Yanai. Het helpt bedrijven om het volledige potentieel van hun data te ontsluiten. De softwaregerichte architectuur van INFINIDAT vormt de neerslag van dertig jaar lang innovatie op het gebied van databeheer en biedt een evenwichtige oplossing voor de traditioneel conflicterende eisen van ‘groter, sneller en goedkoper’. De technologie van INFINIDAT dringt de latency terug tot minder dan een milliseconde, maakt een beschikbaarheidspercentage 99,9999999% mogelijk en biedt hyperscale-capaciteit bij aanzienlijk lagere totale eigendomskosten dan storage-oplossingen van gevestigde leveranciers. Zie voor meer informatie www.infinidat.com.