persbericht: Commvault ondersteunt nieuwe HPE GreenLake backup-oplossing

Nieuwe oplossing combineert de eenvoud, flexibiliteit en kostenefficiëntie van een public cloud met de beveiligings- en prestatievoordelen van een back-upomgeving op locatie.

Commvault (NASDAQ:CVLT), wereldwijd leider in zakelijke oplossingen voor back-up en herstel, archivering en cloud computing, maakt bekend dat Hewlett Packard Enterprise (HPE) ervoor heeft gekozen om zijn nieuwe oplossing HPE GreenLake Backup te laten ondersteunen door het Commvault Data Platform. Deze oplossing is per direct verkrijgbaar.

De software van Commvault is vooraf geïntegreerd met de servers, opslagsystemen en netwerkcomponenten van HPE en wordt beheerd door hun flexibele en resultaatgerichte dienst voor IT-verbruik. Organisaties kunnen daarmee profiteren van gegevensbescherming en betrouwbaarheid van grootzakelijke kwaliteit gedurende de volledige levenscyclus van hun back-upomgeving.

Door ondersteuning te bieden voor HPE GreenLake Backup vereenvoudigt Commvault de back-upervaring van organisaties. Deze oplossing voorziet hen van alle hardware, software en diensten die nodig zijn om tegemoet te komen aan de veranderende eisen op het gebied van gegevensbescherming en compliance, de drukbezette IT-afdeling werk uit handen te nemen en de onophoudelijke datagroei op te vangen. HPE GreenLake Backup is een oplossing voor gebruik op locatie met de prijs van een cloud-oplossing.

“Deze stap brengt de twee brancheleiders Commvault en HPE bij elkaar. Onze gemeenschappelijke klanten kunnen daarmee profiteren van een integrale back-updienst die ze kunnen benutten in de privacy van hun eigen datacenter”, zegt N. Robert Hammer, bestuursvoorzitter en CEO van Commvault. “We zijn verheugd om met deze strategische technologische samenwerking met HPE onze aanwezigheid in de grootzakelijke markt uit te breiden. De resulterende nieuwe dienst stelt IT-afdelingen in staat om hun focus te richten op initiatieven van meer strategische aard, de operationele kosten te reduceren en de risico’s op het gebied van beveiliging, bedrijfscontinuïteit en compliance terug te dringen.”

“We vinden het geweldig om samen met Commvault een complete ‘pay as you go’ back-upoplossing af te leveren. Deze maakt een einde aan de complexiteit die inherent is aan het plannen van capaciteit en de werkdruk die gepaard gaat met het maken en beschikbaar stellen van back-ups en het opvangen van de gegevensgroei. In plaats daarvan bieden we succesvol uitgevoerde back-ups, en dat is precies het resultaat wat onze klanten voor ogen hebben”, zegt Ana Pinczuk, senior vice president en directeur van HPE Pointnext. “Organisaties kunnen met behulp van de technologie voor het meten van het opslagverbruik en de beheerdiensten van HPE in hun opslagbehoeften voorzien met HPE StoreOnce of HPE 3PAR Storage. Ze kunnen direct over back-upcapaciteit beschikken, met de mate van beveiliging en controle die alleen hun eigen datacenter biedt. De oplossing kan ruim binnen de planning worden geïmplementeerd en op elk gewenst moment worden geactiveerd.”

Over het Commvault Data Platform en Commvault-oplossingenportfolio
De elfde versie van het Commvault-oplossingenportfolio is bedoeld om klanten te helpen bij het activeren van hun data door het versnellen van de transformatie van legacy-datamanagement naar een moderne dataomgeving. Zo zijn kritische, zakelijke inzichten te creëren en is nieuwe waarde uit technologie-investeringen van klanten te halen. Het Commvault-oplossingenportfolio bestaat uit een productaanbod op het gebied van gegevensbescherming en herstel, cloud, virtualisatie, archiveren, synchroniseren en delen van bestanden om in te spelen op veranderende trends in de markt. Het Commvault Data Platform is open en op standaarden gebaseerd, en helpt klanten bij het beter benutten van hun gegevens, het verbeteren van de IT-activiteiten en het voorzien in innovatie, samen met derde partijen.

Over Commvault
Commvault is leverancier van oplossingen voor databescherming en informatiemanagement. Het helpt bedrijven over de gehele wereld bij het activeren van hun data om meerwaarde te genereren en nieuwe inzichten op te doen, en bij het transformeren van moderne dataomgevingen. Met oplossingen en diensten die zowel direct als door een netwerk van partners en serviceproviders worden geleverd, beschikt Commvault over een van de grootste portfolio’s ter wereld op het gebied van databescherming en -herstel, cloud, virtualisatie en archivering, en filesync en share. Commvault wordt onderscheiden door zowel klanten als derde partijen op het gebied van technologische visie, innovatie en het vervullen van zijn rol als onafhankelijk en betrouwbaar expert. Doordat het geen belangen in hardware heeft of er andere zakelijke verborgen agenda’s op nahoudt, kan Commvault zich volledig richten op datamanagement. Verschillende bedrijven – van klein tot groot en in verschillende sectoren – vertrouwen daarom op de oplossingen van Commvault, zowel on-premise, op verschillende mobiele platforms en naar en van de cloud, als as-a-Service. Commvault heeft wereldwijd meer dan tweeduizend medewerkers in dienst, is Nasdaq-genoteerd (CVLT) en heeft zijn hoofdkantoor in Tinton Falls, New Jersey, in de Verenigde Staten. Ga voor meer informatie over Commvault en hoe het bedrijf u kan helpen uw data voor u te laten werken naar commvault.com.