persbericht: Dell introduceert aanpasbare en toekomstbestendige storage-oplossingen

dell400Amsterdam , 19 mei 2016 –Dell introduceert vandaag Storage Center Operating System 7. Deze nieuwe release is het resultaat van drie jaar werk om de kostenefficiëntie van zakelijke ICT-opslag te optimaliseren met een innovatief platform. Dit zal de overstap naar moderne, op flashgebaseerde storage-architecturen omarmen en versnellen.

Ingrijpend verbeterd besturingssysteem
Dell Storage Center Operating System 7 (SCOS 7) bevordert het gebruik van flash-opslag, verbetert en abstraheert het gegevensbeheer door intensievere virtualisatie en past de storage arrays uit de verschillende productreeksen van Dell Storage aan elkaar aan. Deze release biedt meer intelligentie en flexibiliteit om bedrijven klaar te stomen voor de overstap naar flash-technologie. Hiertoe moderniseert het besturingssysteem de opslaginfrastructuur in aansluiting op de huidige behoeften en toekomstige uitdagingen. SCOS 7 biedt brancheleidende mogelijkheden die organisaties aanzienlijke zakelijke voordelen opleveren, zoals:

* Lagere investeringskosten voor hybride en flash-arrays
* Kostenbesparingen tijdens de gehele levenscyclus dankzij uitgebreid en
vereenvoudigd beheer
* Meer flexibiliteit om in te springen op zakelijke en technologische ontwikkelingen
* Uitgebreider ondersteuning voor virtualisatie- en cloud-strategieën
* Verbeterde bescherming van de investeringen in storage-technologie

“Dells SC-reeks is van oudsher een uiterst vooruitstrevend storage-platform, en SOCS 7 is zonder twijfel onze meest revolutionaire softwarerelease tot dusver”, zegt Alan Atkinson, vicepresident en directeur van Dell Storage. “We hebben het SC-platform ontwikkeld met het oog op toekomstbestendigheid. Deze nieuwe versie tilt flash-opslag, deduplicatie en systeemintelligentie naar een hoger niveau.”

Kostenefficiënte ICT-opslag en verbeterde functionaliteit
Dells SC-reeks is reeds koploper binnen de branche als het gaat om de kosten per gigabyte aan effectieve opslagcapaciteit van flash-systemen [1]. De storage arrays uit deze reeks bieden all flash-opslag voor minder dan 0,45 dollar per GB en opslag op harde schijven voor minder dan 0,10 dollar per GB aan netto effectieve opslagcapaciteit [2]. SCOS 7 maakt het gebruik van geavanceerde storage-technologie mogelijk voor meer workloads. Dit zorgt voor ingrijpende verbeteringen binnen het datacenter door de drempel voor investeringen in flash-opslag te verlagen en de operationele kosten met vereenvoudigd beheer en verbeterde efficiëntie terug te dringen.

Uiterst omvattende datareductie – SCOS 7 helpt organisaties om meer data op te slaan op minder schijven. Nieuwe, gepatenteerde functionaliteit voor deduplicatie en compressie op blokniveau zorgt voor capaciteitsbesparingen tot een verhouding van 10 op 1[3]. Daarmee helpt de software de kosten te verlagen van zowel flash als schijven. De datareductie met SCOS 7 werkt perfect samen met de andere innovatieve functies van de SC-reeks, zoals de automatische verdeling van data over opslagniveaus. De deduplicatie en compressie worden automatisch en dynamisch toegepast om de prestaties te optimaliseren en tijdens de gehele datalevenscyclus kosten te besparen.

Verbeterde flexibiliteit binnen het datacenter
SCOS 7 verbetert het opslagbeheer, zodat klanten snel en met minimale verstoring kunnen inspringen op veranderende eisen. Met de nieuwe Live Migrate-functie van Dell wordt de integratie van storage arrays een standaardmogelijkheid voor de modellen SC9000, SC8000 en SC4020. Opslagbeheerders kunnen volumes nu snel en probleemloos tussen arrays verplaatsen om de opslagomgeving te optimaliseren en opnieuw in balans te brengen. Dit is mogelijk zonder onderbreking van workloads of de noodzaak om aanvullende virtualisatiehardware of –software aan te schaffen.

SCOS 7 biedt daarnaast fijnmazig beheer- en controlefunctionaliteit:

• Nieuwe Quality of Service-functies stellen beheerders in staat om automatisch opslagbronnen toe te wijzen. Zo kunnen zij in unieke bedrijfsbehoeften voldoen en topprestaties voor bedrijfskritische applicaties realiseren, zelfs in uitdagende omgevingen met heterogene workloads.
  • Ondersteuning voor VMware Virtual Volumes (VVol’s) maakt het mogelijk om de opslag op het niveau van virtuele machines in te richten, te beheren en te bewaken.

Een geïntegreerd Dell Storage-ecosysteem
De nieuwe Dell Storage Manager (DSM)-software biedt een gemeenschappelijk beheerplatform met een HTML5-interface voor producten uit de SC-, PS- en FS-reeks [4]. SCOS 7 breidt de mogelijkheden van de vorige versie van SC Series Enterprise Manager uit met bidirectionele replicatie tussen SC- en PS-arrays en één centrale locatie voor het dagelijkse beheer van deze systemen. Dell is de enige leverancier van storage-oplossingen voor het zakelijke middensegment die ingebouwde replicatie tussen productreeksen biedt [5]. Gebruikers van oplossingen uit de PS-reeks kunnen nu storage arrays uit beide reeksen aanschaffen in de wetenschap dat de volledige waarde van hun eerdere investeringen behouden blijft en wordt vergroot als zij besluiten om SC-arrays aan hun omgeving toe te voegen.

Beschikbaarheid
SCOS 7 zal worden aangeboden als gratis firmware-upgrade voor gebruikers van storage arrays uit de SC-reeks met een geldig ondersteuningscontract. De meeste functies van SCOS 7 zijn per direct beschikbaar voor de SC9000. De beschikbaarheid voor modellen uit de SC-reeks staat gepland voor het derde kwartaal van 2016. Gebruikers van de Dell PS-reeks die willen profiteren van de nieuwe mogelijkheden voor geïntegreerd beheer en replicatie tussen PS- en SC-platforms kunnen upgraden naar de nieuwe PS 9.0-firmware, die vanaf deze maand gratis beschikbaar is voor gebruikers met een geldig ondersteuningscontract. Het is niet mogelijk om PC-licenties om te zetten in SC-licenties en vice versa. Voor storage arrays uit de SC-reeks is een replicatielicentie vereist.