persbericht: Nooit meer nadenken over storage: Tegile IntelliCare Lifetime oplossing

tegile_eu400Nieuw klantenservice-programma IntelliCare Lifetime Storage is het eerste programma dat elke drie of vijf jaar van een compleet nieuw storage-systeem voorziet

Amsterdam – Tegile Systems, leverancier van op flash gebaseerde storage arrays, introduceert Lifetime Storage. Dit nieuwe onderdeel van het Tegile IntelliCare-programma is de enige ondersteuningsoptie binnen de branche die klanten elke drie of vijf jaar van een compleet nieuw storage-systeem voorziet. Zowel nieuwe als bestaande klanten profiteren zo van de prestatievoordelen en uitgebreide mogelijkheden van nieuwe storage-systemen en opslagmedia. Op deze manier hoeven zij niet uitgebreid te investeren en kunnen zij een sterke toename van de onderhoudskosten voorkomen.

Tegile IntelliCare is een uitgebreid klantenservice-programma dat voor maximale uptime en efficiëntie van storage arrays zorgt en tijd bespaart door het opslagbeheer. IntelliCare wordt ondersteund door cloud-gebaseerde analysemogelijkheden en een team van storage-experts. Opslagbeheerders kunnen zo snel en eenvoudig de status, prestaties en het gebruik in de gaten houden van alle storage arrays van Tegile. Dit maakt het mogelijk om toekomstige opslagbehoefte te voorspellen en problemen te signaleren voordat ze resulteren in storingen van componenten en systemen.

Tegile breidt de voordelen van IntelliCare nu uit met de nieuwe optie LifeTime Storage om het eigendom van storage arrays ingrijpend te vereenvoudigen en betaalbaarder te maken. Met Lifetime Storage voorziet Tegile als enige storage-leverancier zijn klanten elke drie of vijf jaar van een compleet nieuw storage-systeem op basis van een onderhoudscontract met een vast tarief.

“Ons doel is om flash storage massaal op de markt te brengen in een tijd waarin er steeds hogere eisen aan de infrastructuur van bedrijven worden gesteld en ICT-afdelingen steeds meer moeten doen met dezelfde middelen”, aldus Rohit Kshetrapal, de CEO van Tegile. “Dit nieuwe programma biedt bedrijven toegang tot de laatste storage-innovaties zonder de kosten die gepaard gaan met het vervangen van een compleet systeem, en zonder plotselinge pieken in de onderhoudskosten. Andere storage-leveranciers laten het wat dat betreft sterk afweten.”

Het met Lifetime Storage uitgebreide IntelliCare-programma voorziet in een technologische vervanging van het complete storage-subsysteem. Deze unieke aanpak houdt het prestatievermogen, de capaciteit en de kostenstructuur van het systeem in evenwicht.

“Tegile neemt met zijn Lifetime Storage-oplossing een schot voor de boeg van de storage industrie”, aldus Mark Peters, practice director en senior analyst van de Enterprise Strategy Group. “Andere leveranciers vervangen slechts een paar onderdelen, zoals controllers of drivers. Dit is te vergelijken met het zetten van nieuwe wielen en een nieuwe aandrijving in een oude auto – de auto rijdt nog steeds, maar is ondanks de nieuwe onderdelen gedwongen om op een lagere snelheid te rijden. Tegile voegt daarentegen financiële en operationele elementen samen en garandeert iedere drie of vijf jaar een geheel nieuw storage-systeem.”

Ook distributeurs en resellers van Tegile profiteren van het Lifetime Storage Program. Omdat deze unieke dienst elke drie of vijf jaar klanten van een nieuw storage-systeem voorziet, kunnen zij hun aanvankelijke omzet en het klantenbehoud een boost geven. Deze aanpak verbetert de klantentevredenheid en –loyaliteit en zorgt daarmee voor een stabiele klantenkring.

“Het Lifetime Storage-programma van Tegile is precies wat bedrijven nodig hebben om hun infrastructuur toekomstbestendig te maken”, aldus Dana Steffey, president en CEO van SecureData Technologies. “Als reseller biedt het programma ons een aantrekkelijke ondersteuningsoplossing die aansluit op de snel veranderende storage-behoeften van bedrijven. Organisaties kunnen Tegile gebruiken in de wetenschap dat ze altijd de meest geavanceerde storage-technologie ontvangen zodra die op de markt verschijnt.”

Beschikbaarheid
Het Tegile Lifetime Storage-programma is per direct wereldwijd beschikbaar voor alle nieuwe gebruikers van Tegile IntelliFlash. Raadpleeg voor meer informatie: http://tegile.com/lifetimestorage.

Over Tegile Systems
Tegile Systems levert een nieuwe generatie van intelligente flash arrays. Deze oplossingen bieden een optimale balans tussen prestatievermogen, capaciteit, functionaliteit en prijs voor virtuele desktop- en databaseomgevingen. Met zijn volledig op flashgeheugen gebaseerde en hybride storage arrays zet Tegile een nieuwe standaard voor ICT-opslag. De oplossingen van het bedrijf verbeteren de prestaties van bedrijfskritische toepassingen en bieden klanten de mogelijkheid om heterogene workloads in gevirtualiseerde omgevingen aanmerkelijk sterker te maken.

De gepatenteerde IntelliFlash-technologie van Tegile zorgt voor een beter rendement en voorziet in inline deduplicatie en compressie van data. Daardoor kan in elke array een grotere opslagcapaciteit benut worden dan de ruwe capaciteit. De bekroonde oplossingen van Tegile stellen klanten in staat om effectiever tegemoet te komen aan de eisen van virtualisatie en de integratie van databases en virtuele desktops. De arrays van Tegile bieden zowel NAS- als SAN-connectiviteit en kenmerken zich door gebruikseenvoud, volledige redundantie en optimale schaalbaarheid. De arrays bieden daarnaast ingebouwde snapshotfunctionaliteit, replicatie op afstand, nagenoeg real-time gegevensherstel, interne of externe fail-over en VM-bewuste technologie. Raadpleeg voor meer informatie www.tegile.com en volg Tegile op Twitter via @tegile.