persbericht: Tintri stelt Dick Hoppener aan als Channel Manager Benelux

tintri_emea512Amsterdam, 13 mei 2016 – Tintri, de leverancier van VM-bewuste storage-oplossingen voor virtualisatie- en cloud-omgevingen, heeft Dick Hoppener aangesteld als Channel Manager Benelux. Hiermee wil Tintri de relatie met huidige partners versterken en haar merkbekendheid en marktaandeel in de regio vergroten.

Hoppener is een brancheveteraan met ruim 25 jaar ervaring op het gebied van storage en ICT. Hij was eerder werkzaam bij bedrijven als SLTN, WideXS en HP, waar hij diverse zakelijke, verkoop- en partnermanagementfuncties bekleedde.

Bij Tintri zal Hoppener partners ondersteuning bieden tijdens de gehele verkoopcyclus, van het pre-salesstadium tot de aftersales- en ondersteuningsfase. Zijn focus zal liggen op de merkbekendheid, de kernwaarden van het merk Tintri en het partnernetwerk in de regio. Hoppener zal daarnaast verantwoordelijk zijn voor de selectie en het beheer van strategische partners in België, Nederland en Luxemburg en hen helpen met de succesvolle verkoop van Tintri-oplossingen aan hun klanten.

“Het komt maar zelden voor dat je technologie tegenkomt met hetzelfde potentieel als die van Tintri. Tintri pakt de dingen anders aan dan andere storage-leveranciers. Haar technologie geniet een uitstekende reputatie binnen de markt. Dit uit zich in de omzet- en kanaalgroei van Tintri en haar opmars in de regio EMEA. Het doet me een genoegen om tot de organisatie van Tintri toe te treden, de relaties met het kanaal te versterken en de aanwezigheid van Tintri in de Benelux uit te breiden”, aldus Hoppener.

“We zijn verheugd om Dick binnen onze organisatie te verwelkomen. Hij brengt een rijkdom aan kennis en een uitgebreid netwerk in de storage- en ICT-branche met zich mee. Hoppener is de ideale persoon om de focus op onze kernpartners en -producten te verscherpen. Zijn jarenlange marktervaring zal ons helpen om onze groei binnen de regio te versnellen“, aldus Per Sølvager, Regional Sales Director Nordics & Benelux.

Tintri kondigde recentelijk ook de uitbreiding van haar Global Partner Program aan. Dit programma helpt partners om meer omzet te halen uit VM-bewuste storage-oplossingen door hen toegang te bieden tot meer tools, training, ondersteuning en incentives. Meer informatie over deelname aan het partnerprogramma en de voordelen daarvan is beschikbaar op https://www.tintri.com/content/partner-benefits.

* Meld je aan voor het Product Launch Webinar” op 19 mei
* Volg Tintri op Twitter
* Volg Tintri op LinkedIn

Over Tintri
De VM-bewuste storage-producten van Tintri brengen eenvoud naar virtualisatie- en cloud-omgevingen. Organisaties als GE, Toyota, United Healthcare, NASA en zes van de Fortune 15-ondernemingen hebben reeds “Nee tegen LUN’s” gezegd. Met de oplossingen van Tintri beheren ze alleen virtuele machines, met aanzienlijk minder ruimteverbruik en tegen een fractie van de kosten van conventionele ICT-opslag. Tintri biedt hen de keuze tussen een volledig op flash of hybride flash-platform en een geconvergeerd of standalone systeem. Zijn oplossingen bieden ondersteuning voor elke hypervisor. In plaats van zich  bezig te moeten houden met storage kunnen ICT-managers zich richten op bedrijfsapplicaties die toegevoegde waarde naar hun organisatie brengen. En dat is alleen mogelijk.