Persbericht: Zerto introduceert kant-en-klare oplossing voor bedrijfscontinuïteit en disaster recovery in IBM Cloud

zerto400Amsterdam, mei 2016 – Zerto, een bedrijf dat de norm zet voor het beschermen, herstellen en migreren van data in gevirtualiseerde en cloud-datacenters, introduceert een nieuwe oplossing voor bedrijfscontinuïteit en disaster recovery (BC/DR). Deze wordt gehost in IBM Cloud en biedt kant-en-klare BC/DR-functionaliteit voor het beschermen van de bedrijfskritische ICT-infrastructuur in combinatie met ondersteuning voor diverse gebruiksscenario’s, waaronder datacenter-migraties. De oplossing automatiseert alle aspecten van disaster recovery voor gevirtualiseerde workloads. Zerto Virtual Replication voorziet daarbij in even geavanceerde als flexibele ‘Disaster-recovery-as-a-Service’ (DRaaS).

Klanten kunnen voor de productie-workloads in hun gevirtualiseerde infrastructuur nu een Recovery Time Objective (RTO) van een paar minuten realiseren op basis van een speciaal voor hen ingerichte infrastructuur in IBM Cloud. Ze kunnen daarnaast een Recovery Point Objective (RPO) van een paar seconden realiseren. Dit zorgt voor optimale grip op het disaster recovery-proces, met integrale automatisering en orchestration en de mogelijkheid om hun herstel- en DR-procedures naar behoefte te testen. Dankzij een op werkelijk gebruik gebaseerd tariefmodel is er geen sprake van aanvullende kapitaalkosten.

Disaster recovery gaat gepaard met hoge kosten vanwege de noodzaak om gebruik te maken van een apart datacenter. Met DRaaS op basis van Zerto Virtual Replication en IBM Cloud kunnen organisaties echter profiteren van lagere en voorspelbare operationele kosten. Ze kunnen daarnaast uiterst agressieve RTO’s en RPO’s hanteren met het oog op de naleving van de relevante wet- en regelgeving. Deze kant-en-klare en uiterst schaalbare oplossing vermindert ook de kosten van bedrijfsonderbrekingen die gepaard gaan met testprocedures, het aantrekken en trainen van DR-medewerkers en het waarborgen van een succesvol disaster recovery-proces.

De nieuwe dienst is per direct beschikbaar via alle wereldwijde datacenters van IBM Cloud. Organisaties kunnen daarmee hun virtuele applicaties beschermen op on-premises, bare metal-servers, databases en virtuele machines in de cloud. Maar kunnen daarnaast ook hun bedrijfskritische applicaties veilig houden.

IBM Cloud biedt snelle, eenvoudige en geautomatiseerde toegang tot diensten op basis van publieke, private of hybride clouds, zodat bedrijven hun ICT-kosten kunnen terugdringen en productiviteit vergroten. IBM biedt een complete reeks van cloud-diensten aan die worden ondersteund door meer dan 46 datacenters in alle belangrijke financiële markten wereldwijd. Het dienstenaanbod biedt een divers scala aan mogelijkheden, zoals big data, analytics, mobiele en cognitieve toepassingen.

Ondersteunende citaten
Alan Marblestone, directeur Product Management bij Oxford Networks: “Voor de gebruikers van de managed services-oplossingen van Oxford Networks is een uptime van vijf negens geen doelstelling, maar een verwachting. Met IBM Cloud en Zerto als strategische partners kunnen we ervoor zorgen dat klanten altijd toegang hebben tot hun bedrijfskritische systemen en data.”

Paul Zeiter, bestuursvoorzitter van Zerto: “Het doet ons een genoegen om samen te werken met IBM, zeker nu de markt voor Disaster-Recovery-as-a-Service sneller groeit dan alle andere cloud-segmenten. DRaaS neemt in belang toe als gevolg van de groeiende complexiteit van ICT-infrastructuren en bedreigingen daarvan door mens en natuur. Het is van bedrijfskritisch belang om deze infrastructuren te beschermen en ononderbroken bedrijfsprocessen te waarborgen. We bieden een oplossing aan die gehost wordt in een cloud van wereldformaat, zodat organisaties hun procedures rond bedrijfscontinuïteit en disaster recovery ingrijpend kunnen verbeteren en hun strategieën op dit gebied ten uitvoer kunnen leggen op manieren die eerder niet mogelijk waren.”

Over Zerto
Zerto stelt zich ten doel om de interne en in de cloud gehoste ICT-systemen van organisaties 24/7 operationeel te houden. Hiertoe voorziet het hen van innovatieve, gebruiksvriendelijke, betrouwbare en schaalbare oplossingen voor bedrijfscontinuïteit. Het Zerto Cloud Continuity Platform(tm) stelt organisaties in staat om hun gevirtualiseerde workloads naadloos verplaatsen tussen publieke, private en hybride clouds. Zerto Virtual Replication, het paradepaardje van Zerto, is uitgegroeid tot de norm voor het beschermen, herstellen en migreren van applicaties in gevirtualiseerde en cloud-datacenters. Raadpleeg voor meer informatie www.zerto.com.