Persbericht: Zerto Virtual Replication 6.0 biedt IT Resilience voor multi-cloud-omgevingen

ZVR 6.0 vormt integraal platform voor disaster recovery, gegevensbescherming en workloads migratie tussen clouds

AMSTERDAM – februari 2018 – Zerto, marktleider in IT Resilience, maakt de beschikbaarheid bekend van Zerto Virtual Replication (ZVR) 6.0. Het nieuwe platform is speciaal ontwikkeld voor multi-cloudomgevingen. ZVR 6.0 biedt bescherming en verplaatsing van workloads binnen en tussen clouds. Dit is mogelijk voor Azure, IBM Cloud, AWS en omgevingen van meer dan 350 cloud service providers (CSP’s). IT-afdelingen kunnen op deze manier elke gewenste combinatie van clouds inzetten voor hun workloads. ZVR 6.0 verenigt continue replicatie, geautomatiseerde orchestration en schaalbaarheid binnen één platform en draagt daarmee bij aan een versnelde implementatie van hybride en multi-cloudomgevingen.

“In dit tijdperk van digitale transformatie veranderen de cloud-strategieën van de klanten van Zerto voortdurend. Wij voorzien in hun behoeften door binnen één platform bi-directionele ondersteuning te bieden voor Azure, IBM Cloud, AWS en omgevingen van honderden andere CSP’s”, zegt Ziv Kedem, CEO van Zerto. “Zerto Virtual Replication 6.0 biedt nieuwe mogelijkheden om data en applicaties te verplaatsen naar en tussen verschillende clouds. Dit biedt organisaties de grip, flexibiliteit en bescherming die nodig zijn om een multi-cloudstrategie te omarmen.”

ZVR 6.0 biedt onder meer:

• Verplaatsing van workloads tussen meerdere clouds – ZVR 6.0 biedt verbeterde bi-directionele ondersteuning. Dat houdt in dat organisaties applicaties en data nu ook kunnen verplaatsen naar en tussen Azure, IBM Cloud, AWS en omgevingen van meer dan 350 CSP’s en die optimaal kunnen beschermen. Zerto maakt het eenvoudig voor organisaties om applicaties en data die altijd beschikbaar te hebben. Dat realiseert ZVR 6.0 door de workloadmobiliteit naar, van en tussen verschillende clouds te garanderen.
  • Verbeterde gegevensbescherming – ZVR 6.0 biedt verbeterde mogelijkheden voor de lange-termijnopslag van data, die de afhankelijkheid van traditionele back-ups voor het beschermen van workloads en alle kosten die daarmee gepaard gaan terugdringen. Verbeterde journaling-mogelijkheden voor het herstel van specifieke bestanden binnen Linux EXT- en Windows-bestandssystemen dragen bij aan snellere hersteltijden. Zerto combineert continue gegevensbescherming, replicatie en geautomatiseerde orchestration, zodat organisaties hun strategie voor gegevensbescherming op flexibele wijze kunnen herzien om de kosten en complexiteit terug te dringen en de productiviteit op te voeren.
  • Verbeterd overzicht dankzij speciale analysemogelijkheden – ZVR 6.0 omvat een verbeterde versie van Zerto Analytics. Deze biedt organisaties verbeterd overzicht op de status en de mate van compliance van beschermde omgevingen die verschillende clouds omspannen. Verbeteringen zijn onder meer uitgebreide dashboards met nieuwe real-time netwerkanalyserapporten voor probleemoplossing en optimalisatie, inzichten in de doorvoersnelheden en netwerkprestaties, de mogelijkheid om het uitgaande dataverkeer en het verkeer tussen locaties te bewaken en een netwerkgeschiedenis voor de afgelopen 30 dagen voor elke locatie.
  • Beheermogelijkheden voor CSP’s – ZVR 6.0 biedt verbeterde ondersteuning voor CSP’s die DRaaS-oplossingen aanbieden met de introductie van het Zerto CSP Management Portal. Via dit portal kunnen CSP’s de sites van klanten op afstand upgraden, om hen continue beschikbaarheid en de meest recente softwarereleases te leveren.

Ondersteunende citaten
“Onze klanten worstelen met problemen rond cloud computing en digitale transformatie. Veel van hen hebben ondanks hun ervaring met de cloud nog altijd behoefte aan oplossingen waarmee ze hun multi-cloudomgeving op de beste manier voor hun organisatie kunnen inrichten. In sommige gevallen hebben ze cloud-platforms in specifieke regio’s nodig die voorzien in schaalbare bandbreedte. Dat is precies wat Zerto Virtual Replication 6.0 in de IBM Cloud te bieden heeft. We zijn verheugd om dit platform met onze klanten te delen, zodat ze de cloud volledig kunnen omarmen, met de garantie dat hun data voortdurend beschermd wordt. Dankzij de samenwerking met Zerto kan IBM Cloud voor gebruikers een einde maken aan hun uitdagingen rond complexiteit, beveiliging en mobiliteit.”

– Zeb Ahmed, senior offering manager VMware bij IBM Cloud

“We blijven onze infrastructuur moderniseren en zoeken naar de cloud-omgeving die het beste bij onze bedrijfsvoering past. We zijn dan ook blij dat we op Zerto kunnen bouwen. Met Zerto verlopen onze migraties simpel en vlekkeloos. En de wetenschap dat onze data wordt beschermd biedt ons gemoedsrust. Het doet ons een genoegen om de nieuwe multi-cloudmogelijkheden van Zerto in te zetten om ondersteuning te bieden voor onze toekomstplannen en om klanten beter te bedienen.”

– Tim Tweten, IT-manager bij Logo Brands

“Meer dan 90% van alle grote ondernemingen is voornemens om de komende jaren gebruik te maken van meerdere clouds. Met ZVR 6.0 biedt Zerto organisaties aanzienlijk meer mogelijkheden voor het beheer en de bescherming van deze complexe omgevingen. Platforms die voortdurende beschikbaarheid, gegevensbescherming en verplaatsing van workloads bieden zullen een sleutelrol vervullen in de multi-cloudstrategie van veel organisaties.”

– Andrew Smith, senior research analyst Storage Software bij IDC

Over Zerto
Zerto versnelt de digitale transformatie van zijn klanten door een einde te maken aan de risico’s en complexiteit rond IT-modernisering en cloud computing. Zerto vervangt meerdere legacy oplossingen door één platform voor IT Resilience en verandert daarmee de manier waarop disaster recovery, gegevensbescherming en cloud-omgevingen worden beheerd. Het softwareplatform van Zerto brengt continue beschikbaarheid naar omgevingen van grootzakelijke omvang om een ‘always on’ klantenervaring mogelijk te maken en de verplaatsing van workloads te vereenvoudigen. Organisaties kunnen daarmee hun applicaties beschermen, herstellen en verplaatsen binnen en tussen hybride en multi-cloudomgevingen. Wereldwijd vertrouwen meer dan 6.000 organisaties op de IT Resilience-oplossingen van Zerto. Deze bieden ondersteuning voor Microsoft Azure, IBM Cloud, AWS, Sungard en omgevingen van meer dan 350 cloud services providers.

Ga voor meer informatie naar Zerto.com of meld u aan voor de ZertoCON in Boston in mei, waar Zerto met een stand is vertegenwoordigd.